Självdisciplin? Vad e det?

På måndag börjar mitt nya liv!

Ok, med handen på hjärtat hur många ggr har ni inte sagt just de orden?

Det är alltid " på måndag börjar jag banta/träna/äta nyttigt" etc. Vissa av gångerna funkar det alldeles utmärkt andra inte lika bra. Det kan det vara så att man brutit sitt löfte redan måndag kväll eller på tisdagen. Varför ska det vara svårt med lite självdisciplin?
Oavsett vad det gäller det kan vara ovanstående lr om att hålla i pengarna, vilket verkar en omöjlighet varje gång man (läs JAG) går förbi en affär med en söt klänning i skyltfönstret. Jag MÅSTE in och prova den förbaskade klänningen även fast jag har en klänning hängandes i garderoben som ser exakt likadan ut fast i en annan grå nyans.

Men jag har kommit på en perfekt lösning på detta i-landsproblem som jag har. Det är ju en så självklar lösning! Jag ska bli rik! Hur enkelt som helst! Om man bortser detaljer som hur det ska gå till osv. Men det är ju petitesser så länge man ställer in sig på slutmålet. Eller hur? Så när målet är nått, behöver jag inte oroa mig över att jag inte har ngn själdisciplin för då kommer jag att ha personlig tränare, kock och oändligt mycket pengar att shoppa upp. Perfekt!

Det var lite tankar jag hade just nu, men vi hörs lite senare har lite grubblande framför mig nu.....





Kommentarer

Skriv dina tankar här:

Namn:
Gl?m mig ej!

Mailadress? Min är [email protected]: (publiceras ej)

Din blogg?:

What's on your mind cutiepie?:

Trackback