Gårdagens hemskaste..

Jag och Calle bor i ett rum i huset med egen ingång, som har som en liten trädgård utanför. Vi lämnar nästan alltid dörren öppen även när vi inte är där. Igår när jag skulle lägga mig vid ett-tiden så har den stått öppen som alltid. Jag går omkring i rummet och kollar om jag kan hitta nycklarna som Calle tappat bort. Då, ser jag att det var en mus i vårt rum! Jag har nog aldrig skrikit så mkt i hela mitt liv! Jag hade stängt dörren efter mig och den försökte komma ut och den sprang runt runt vid dörren. Sen sprang den in under sängen och jag sprang upp till Calle. CAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEEEEEEEE! (Han trodde att vi hade inbrott lr ngt) DET ÄR EN MUS I VÅRT RUM!
 
Han tar en kvast och ska jaga iväg den men hittar den inte. Efter ett tag går han upp igen och ska spotta (han borstade tänderna medans det här hände) och då springer musen ut från vårt rum. Och jag börjar skrika igen.
Sen tog det ungefär 5 min innan Calle kunde få mig att komma ner. Och vi kollade tillsamans om det fanns ngt eftersom han visste att jag inte skulle kunna sova om jag inte försäkrade mig. Jag började skura golvet med desinfektionsmedel och jag tyckte att det var såååå äckligt (en liten eller två tår kom nog oxå). Somnade vid tretiden sen. Låg och lyssnade på Jenifer Lopez nya skiva och en av Manás gamla...


Det var det hemska som hände igår. Nu när jag tänker efter så var musen liten och jag hade säkert tyckt att den var söt om jag sett den på tv lr i en bur men inte när den sprang lös i vårt rum!  ALDRIG mer öppen dörr i vårt rum!

Det var det nu ska jag äta frukost sen ska jag iväg på en workshop på universitetet och efter det magdans!

Kärlek till alla som orkade läsa!

image102

Man kanske ska ta och skaffa en katt? Med tanke på att jag har tre hundar och de inte ens reagerade när jag sprang runt och skrek... =D


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! Bra vakthundar. ;)

2007-03-31 @ 17:14:50
URL: http://newdress.blogg.se

Skriv dina tankar här:

Namn:
Gl?m mig ej!

Mailadress? Min är [email protected]: (publiceras ej)

Din blogg?:

What's on your mind cutiepie?:

Trackback